Boktips


SOCKERSJUKAN ANFALLER!


Sockersjukan anfaller heter boken som jag skulle vilja tipsa om idag=), Boken är på 44 sidor och är skriven utav Emelie Ask som själv är diabetiker. Boken handlar om själva insjuknandet och händelser i en typisk diabetikers vardag, som tex händelsen som jag själv har varit med om tuuusentals gånger i affären, "mamma jag är hög, men ta en till spruta då svarar mamma som en självklarhet. Oj vad folk har kollat på oss i den situationen.Själv menar jag ju att jag har högt blodsocker och min vänliga mamma är alltså ingen knark suportande mamma utan vill mer påpeka att jag borde ta mer insulin haha.

Boken har väldigt roliga och passande bilder som är målade utav Emelie själv, hur fina som helst, Emelie har gått på konstskola och det märks verkligen på hennes bilder!

 Det var fasinerande att läsa boken för jag känner såväl igen mig själv i situationerna. Boken kostar 125 kronor och kan beställas på www.vipdip.se  

Ni kanske undrar vad VIPDIP är för något?`Det skall jag ha som presentation i ett annat inlägg.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linda!

Väldigt trevlig blogg du har Jag heter Kent Axelsson och är chefredaktör för tidningen dina barnochv hade med en artikel om dg me hunden i vårt dec-nummer som vi ick av Bayer som v samarbeter med när det gäller diabetes. ar själv en son som haft diabetes i 12 år Skulle vilja lägga in din blogg på vår hemsida se www.dinabarn.se som en länk. Hör gärna av dig till mig 0431-15612 eller [email protected]

2009-01-09 @ 14:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0