Blodsocker

God natt alla bloggläsare:)

På kvällen tar jag alltid ett blodsocker för att snabbt och enkelt kunna förbereda inför nattens sömn, då jag inte har 110% kontroll som jag brukar angående blodsockret och diabetesen, ikväll låg värdet på 9.8 det känns som ett bra "sov värde" även ifall jag egentligen hade velat ligga på 7, men man ser ju hur det gick på min födelsedag då var värdet på 6.8 och ändå gick det som det gick, det vore inte fel att ha någon form av inbyggd lågt och högt blodsocker varnare, snälla forskare greja en sådan.

undra om jag behöver äta något för att klara mig hela natten?? det tror jag tyvärr ingen kan svara på men det antar jag att jag borde därför tar jag och käkar en knäckemacka o ett glasmjölk innan läggdags.

Vem är du som läser bloggen?Hade varit skoj att veta! Presentera dig jättegärna i ett gästboksinlägg=)

Kram och godnatt på er!!

Linda

P.s Shiva har redan somnat,haha!!

Kommentarer
Postat av: Thommy

GUD VÄLSIGNE DIG, LINDA!

Enormt intressant att läsa bloggen och ta del av hur ni har det... Inte minst för att din diabetesdebut kom i samma ålder som vår son, som blev diabetiker i somras. Som du kanske läst om i epostlistan redan. Jag skrev om det för några dar sen.

Du, jag kände inte ens till att det existerade diabeteshundar! Lycka till med träningen! Go, girl!



~ Thommy uppe i Norrbotten ~

2009-01-09 @ 00:18:13
Postat av: Helena

Lilla söta systen!



Jag läser din blogg:)

2009-01-09 @ 10:27:45
Postat av: Linda

Hej Tommy,Tack vad roligt att du gillar bloggen och dess utbud, skall jag vara ärlig så är det lite som terapi för mig att skriva om den här jävla sjukdomen (visste du att detta är enda gången man får svära, hahaha). Se till att din son får mycket kompisar med diabetes, ligg på diabetesföreningen där ni bor att det skall finnas läger och aktiviteter. Här i kungsbacka finns det en barngrupp som träffas varje måndag med mig och en annan tjej som ledare, då sitter föräldrarna i ett annat rum och pratar om allt ifrån insulinsorter till blodsockermätare:) Det är viktigt att man som diabetesbarn aldrig känner sig ensam i sin sjukdom, det är då det kan bli lite knas men är man ett gäng som tar insulin och blodsocker kan det ju faktiskt bli lite roligt! Ha det bra Kram Linda

2009-01-09 @ 10:31:42
URL: http://attlevameddiabetes.blogg.se/
Postat av: AnnaLisa

Jag läser då aldrig den här fruktansvärda bloggen ;-)



hahah



Finig blogg bästis!

2009-01-09 @ 12:13:41
URL: http://annalisaochx.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag läser linda! :D

2009-01-09 @ 13:13:06
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/
Postat av: elena

från och med nu så läser jag också din blogg! elena heter jag, fyller 18 om en vecka (yesyesyes). och är skåning. haha, har inte haft diabetes i ett år än, så det mesta är nytt fortfarande. men ändå. (:

2009-01-09 @ 16:04:07
URL: http://eleeenaa.blogg.se/
Postat av: Martina & Wilma

Hej Linda!

Vi läser din blogg, tycker att du e helt underbar! Wilmas högsta önskan är just en diabeteshund och vi håller nu på att kolla på olika raser, verkligen jättespännande!



Lycka till!

Martina & Wilma ( var med på lysestrand i somras)

2009-01-09 @ 23:19:05
Postat av: Nette

Jag hittade hit i förrgår å har lagt till dej i mina favoriter! Hittade hit genom mailinglistan... Jag har en son, Anton, som är 11 å han har haft diabetes i 3,5 år. Han har även autism...Vilket gör det hela lite krångligare! Hur som helst...det är en trevlig blogg du har!



/Jeanette

2009-01-12 @ 07:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0