Arg så det blev en blogg

Hejsan alla vänner och icke vänner:)

Min blogg kommer att handla om att leva med diabetes, Varför det blev en blogg just nu och idag är för att jag blev så jäkla irriterad idag efter kvällsmaten, tog för ovanlighetens skull ett glas Oboy till smörgåsen, det skulle jag givetvis inte gjort,fan vad blodsockret gick i taket, ligger på 22.9 just nu.


Livet kan vara jäkligt orättvist tycker jag,varför kan inte jag få ta ett glas oboy till kvällsmat och bara njuta utav kvällen sedan?? Istället får jag sitta och pumpa insulin samtidigt som jag dricker vatten...För er som inte vet det blir man otroligt törstig utav att ha högt blodsocker.


Lite om mig själv:

Jag heter Linda och är 18 år har levt med diabetes sedan jag var 5 år, jag var fyra när jag insjuknade, insjuknade den 21:e december 1994 och fyller år 28:e december, så både julafton,födelsedag och nyår firades på sjukhuset det året, inte så roligt kanske men men vad skall man göra liksom..??

Min tanke med bloggen är att jag själv skall få skriva av mig både positiva och negativa saker angående diabetes,bjuda in gästbloggare som min mamma,syster,pojkvän och lite annat folk som är relaterat till diabetes. Här på bloggen kommer det att komma upp tips och lite skriverier hur det går när jag skall utbilda min hund Shiva till diabeteshund.Folk som inte vet vad diabetes är kommer också få lära sig en hel del,Notera att jag inte är någon läkare så några sådana diskussioner kommer vi aldrig kunna ha=)

Kram Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0