Äntligen är även denna dagen slut hihi

Hej hej!

Nu ligger jag i min väldigt väldigt efterlängtade säng och myser med Shiva och en Semla hihi aa kan ni tänka er diabetiker och semla fy skäms! haha nämen jag var sugen och det fanns en även till mig så då tog jag den mer var det inte med det,nu skall bara blodsockret bli ok också, märkte nu att jag inte orkade en hel semla det blev en halv, tur att jag inte hade hunnit ta insulin till en hel då hade det inte blivit en rolig natt..Vaknätter är något som är otroligt jobbigt men ett måste enligt mig, blodsockret får inte sjunka, blodsockret får inte bli för högt...Suck vad mycket det är att hålla reda på...Ibland saknar jag tiden då mamma och pappa höll reda på allt..Men så är det ju att bli äldre!

När vi hade varit på krogen förra helgen då fick jag också ha vaknatt, trogna Rickard stod ut med att jag kollade blodsocker varje timme...Tack Älskling!

Idag har i alla fall diabetes tjejgruppen varit här, det var riktigt trevligt måste jag säga. Vi jobbade på med tidningen men det blev mkt tjattrande också hihi det är ju så det skall vara!!Tidningens namn kommer vara DBT och kommer innehålla reportage, roliga bilder med citat och spännande forskningsartiklar, Jag lovar att ni kommer få ett litet smakprov när den börjar närma sig färdig, så ni kan ju se er som VIP läsare hihi=) En tanke var att vi skulle ringa en jornalist och fråga om vi kunde få trycka upp den i några exemplar..vad tror ni?

Många har frågat mig hur det kan finnas sådana träffar här i Kungsbacka och det är helt enkelt att vi i föreningen tog kontakt med barnmottagningen och la ut lappar där om första träffen vi skulle ordna för tjejgruppen och det var att vi skulle träffas på ett Café och fika, super mysigt! och det kom 6 eller 7 tjejer tror jag vi satt nog och tjatade om allt och inget i typ 2,5 timme, underbart! Sedan på den träffen bestämde vi att vi skulle ha nästa månads aktivitet att gå på Liseberg och så har det bara fortsatt, såhär har schemat sett ut för tjejgruppen:

1:a gången: Fika på ett Café
2:a: Liseberg
3:eTacokväll hos mig, vi träffades lagade tacos och åt tacos tillsamans.
4:e Projekt tidning startades
5:e Vi var på musikal High school musical
6:e Bowling!

Kul va=)

Det är inte så svårt som det verkar men någon måste ta tag i det och vara iniativtagaren sedan vanligtvis så hänger dem andra på!


Fick ett tips idag om denna lilla makapär, Freestyle Navigator, kontunerlig blodsockermätare som mäter genom blodet och man kan följa sitt värde hela tiden, tycker sådant är så grymt bra faktiskt, själv är jag ju ganska glömsk när det gäller att kolla blodsocker. Vad tror ni om den? Se bilden nedan...
 



Skall på arbetsintervju nästa vecka måste ordna med lite referenser och sådant, görskoj att det kanske ordnas med ett arbete till lilla mig=).


Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0