22/1

Hejsan gänget!

Igår så var jag barnvakt för en familj från barngruppen, det var jätteroligt faktiskt och barnen var supersnälla men lite busiga och det måste man ju få vara haha:) Min mamma sa att hon alltid hade problem vem som skulle vakta mig eftersom hon hade svårt att hitta folk som vågade ta ansvar pga diabetesen, det måste vara ett väldigt vanligt problem. Egentligen borde det finnas någon diabetesbarnvaktssite som föräldrar kan söka upp en barnvakt med diabetes som bor i närheten, smart va?

Idag har väll dagen inte riktigt blivit som jag tänkt mig, ingenting fungerade som jag ville i skolan och körskolan gick inte heller så som jag hade hoppats,tusan!

Tog en promenad med hundarna när jag kom hem och det var väldigt skönt och avkopplande ända tills min gammla hund Willma började dra som en stucken gris för att hon såg en annan hund och där fick hon med Shiva, jaa ni kan ju tänka er två dragande hundar och en svag Linda, nepps inget vidare måste träna upp mina armmuskler eller så får hundarna sluta dra, båda delarna är nog en bra idé!

På historia B lektionen så skall man skriva om fem händelser som har påverkat mig och gjort mig till den jag är idag. Jag måste säga att insulinpumpen är något som verkligen förändrat mitt liv och gjort m ig till en lite mer "våg halsig" människa. Med sprutorna var jag väldigt försiktig av mig för jag kännde inte riktigt att jag hade koll på läget men pumpen hjälper mig att ha koll, jaa ni förstår säkert:P

Blodsocker idag: 13.5 (morgon värde) 17.2 (lunch värde) 10.1 ( extra värde pga högt bs) och snart blire middag så får se vad man ligger på då, för idag har det verkligen inte vart okej med sockret...fan också jag vill så gärna att det skall funka och det SKALL det göra för mottot måste jag hålla "diabetesen bestämmer inte över mig jag bestämmer över diabetesen"!

Ha det gött mis amigos!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0