Svar på fördomarna

Kära Samhället!

Måste tyvärr påpeka att ni har grymt mycket okunskap om min sjukdom, diabetes typ ett heter det för dig som tror att det heter sockersjuka, tyvärr hade ni också fel. Jag har också ingen allergi mot socker som ni också ofta tror jag kan faktiskt ofta vara i behov av socker för att få upp mitt blodsocker, svar nej jag har inte fått diabetes för att jag åt för mycket socker när jag var liten utan jag har drabbats utav en kronisk sjukdom som heter Diabetes och forskningen går framåt men man vet inte än varför jag fick diabetes typ ett men det är dorakt inte för att jag åt för mycket godis eller så innan så  det kan du också stryka ifrån din lista över intressanta saker du troget läst i din tidning och av allra största väl mening vill berätta för mig. Jag lovar er också att jag vet när jag inte kommer ha diabetes längre så när du ser "Diabetes kan botas"  i dagstidningen så blir jag inte frisk imorgon, Promice:). Light drickan som du är så säker på kan ge mig sjukdomar hmm jaa, det har du i och för sig rätt i men det handlar om litervisa mängder varje dag i flera årstid, sorry dude det måste du också stryka från din häftiga lista du har där det står all viktig info du vill berätta för mig givetvis i allra största välmening.
 
sluta skrik "aaaj det där måste ju göra skit ont" när jag tar blodsocker, det vet väll för det första inte du? och för det andra så behöver du inte skrika att det gör ont för det gör det oftast inte och det gör ju dorakt inte ont på dig så sluta skrik för jössenamn!!

Diabetes typ ett och typ två är inte samma sak, så fråga först innan du börjar jämföra mig med någon släkting eller kusin du har.

Det var allt från lilla mig, hoppas vi ses och hörs och att du lärde dig ett och annat!

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Pernilla.

Fin blogg du har Linda.

Går allt väl med Shiva?

Snart är det väl dax för vårat test? För du skall också gå banan då va?

Kramar Pernilla och Mrs Sippi

2009-02-21 @ 15:58:11
URL: http://hedeforsensmrssippi.blogspot.com
Postat av: elena

way to go! mycket bra brev :D skicka ut det till hela sveriges befolkning tack.

2009-02-24 @ 15:34:06
URL: http://eleeenaa.blogg.se/
Postat av: Fia

Kan du inte publicera det här typ i Aftonbladet eller någon annan stor tidning? Det är ju klockrent det du skriver! Lite små tyket och så jäkla bra skrivet! Är det ok om jag länkar till det här i min blogg?

2009-02-24 @ 17:34:59
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se
Postat av: catta

håller med dde innan bra skrivet ochj sååå rätt!

håller så med dig! kramar

2009-02-24 @ 18:17:10
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha! Kul. Allt det där är så jävla på pricken.



"FÅR DU VERKLIGEN ÄTA DET DÄR, HAR INTE DU DIABETES?

2009-02-26 @ 19:07:15
URL: http://www.foxinabox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0