Hejsan!

Hej alla glada bloggläsare:)

Hoppas att ni mår lika bra som jag, idag började dagen med lite lydnadsträning för min och Shivas del, övningen gick ut på att shiva hela tiden skall ha kontakt med mig alltså titta på mig under promenaden, hon skall gå fint, inte dra i kopplet och ge blanka tusan i andra hundar hehe.. Idag gick det väldigt bra, hon var duktig på att gå och fick mycket beröm. Beröm  är jätteviktigt när du uppfostrar en hund, utan beröm så blir träningen tråkig så använd mycket rösten när du berömmer din hund som när den gör något bra går du upp i tonläge och säger braaaaaaa, gör den något dumt är du bestämd och säger Nej!! Hunden fattar mycket mer än vad vi tror.

Har pratat lite med min kompis Elin som skall utbida sin hund till diabeteshund och har inprovning på fredag!! Hon kommer nog hit imorgon kväll och hälsar på en stund först innan dem åker vidare, kul! Där skall jag  verkligen ta vara på tiden och fråga en massa hur hon tränar och så!

Imorgon är det arbetsintervju också börjar bli lite nervös inför det hihi,,

Idag kommer dagen bestå utav städning utav mitt rum, astråkigt med behövligt, övningskörning med mamma, övningskörning på körskola, teori lektion och möte med kungsbacka diabetes. Mellan dessa sakerna blir det givetvis en massa underbara promenader med min underbara Shiva!

Många Kramar till er alla!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0