Godmorgon!

God morgon god morgon!
Nu är det söndag och imorgon skall man tillbaka till det normala, suck..Men men när jag gått i skolan en vecka så är det ju SPORTLOV, Wihoooo!!

I fredags så var det snabba puckar för jag bokade en föreläsning förl diabetesföreningens räkning, medlemarna skall få höra om diabetes+ skola, vad man som föörälder faktiskt kan kräva utav skolan, det skall inte vara så patt "diabetes barnet" måste vänta till sist för att gå ut på rast eftersom fröken måste ha tid och följa med ut eller att barnet själv skall ansvara för att rätt dos insulin tas till maten, hur rättvist är det att lägga på en 6 åring? Jag vet flera föräldrar som är med i barnets skola för att dämpa sin oro, det är inte rättvist. Info om föreläsningen kommer snarat upp på bloggen, föreläsare: Gun Forsander!
 
Igår var det hundkurs som stod på schemat måste säga att jag var oerhört stolt över min underbara Shiva,hon var superduktig! Vi gick igenom och tränade:
*Fot- här går vi helt enkelt i en ring och försöker få hunden att gå på vänster sida i lugntakt.

* Inkallning, alla hundar på rad med ägare brevid, man lämnar hunden och då skall hunden sitta kvar, men sedan när man ropar det magiska ordet "hit" så skall hon komma. Dena processen blev lite rörig eftersom det var en hund som inte alls var van vid detta och sprang och "bråkade" med dem andra hundarna, en hund bet den faktiskt så att hunden började blöda, uch lite läskigt..

*Slalom, hundarna skall gå slalom mellan dem andra hundarna ( Vi står alla med våra hundar i en ring), Shiva gillade inte detta momentet utan backade ut ur ringen hela tiden, men jag pratade hela tiden lugnt med henne och till slut gick hon med på att sitta i ringen som alla andra hundarna, min duktiga lilla Shiva!

Sedan var kursen slut, den kommer hålla på 6 gånger totalt, så då har vi alltså fem gånger kvar.

När vi satte oss i bilen så somnade Shiva med en gång, mycket nya intryck gör en 11 månaders hund tooktrött...Sedan blev det lite guitarrhero för mig och Rickard somm vanligt vann han hihi...Jag måste bättra mmig...

Jag och Rickard bestämde oss sedan för att laga mat till oss och mamma och pappa, det blev e n jättegod kycklinggryta med Risa, full pott på poäng skalan!

Sedan blev det bio, Wallander. Man måste nog se filme två gånger för att riktigt förstå den men den var bra var den absolut!

Inatt har det varit en jobbignatt, vaknade ur en fruktansvärd mardröm och när jag kollade blodsocker låg jag på 23.1, det brukar vara så när man ligger för högt i värde och sover att man drömmer riktigt hemska mardrömmar...fy sjutton vad läskigt, har någon annnan varit med om det??Jag väckte i alla fall Rickard hihi;:)

KRAM PÅ ER HA EN FORTSATT TREVLIG SÖNDAG!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja för någon natt sen så skrev jag också om de i bloggen, jag låg på HI för första gången på flera månader och drömde en lång mardröm som verkade vara i hela natten :P

2009-02-01 @ 11:14:59
URL: http://camilladiabetes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0