Debatt

Hejsan alla bloggläsare!

Idag blev det en härlig promenad med Shiva på ungefär 45 minuter, hur skönt som helst, man är sjukt omotiverad när man börjar gå men sedan när man går där och njuter utav att bara vara så är det hur skönt som helst och Shiva drar mindre och mindre i kopplet, det är ett stort framsteg tycker jag.  Måste verkligen poängtera hur bra promenader är för blodsockret, jag gick ut på 12.2 och kom hem på 6.9, är inte det bara för bra? Nu har jag liksom sparat en insulindos och tatt ner der själv, sjukt bra måste jag säga!

Ni undrar säkert hur det har med föreläsningen?
Det har faktiskt trillat in en och annan anmälan idag så vi är i alla fall uppe i 15 deltagare nu och det känns kanon bra! Så den kommer bli av. Jag tänkte att jag även skall be min pojkvän filma föreläsningen och så kan vi ( jag och AnnaLisa) ta några scener till vårat projektarbete som vi gör, projektarbetet är att göra en dokumentärfilm om barn med diabetes hjälp i skolan.

Det är egentligen ett stort problem som vi hoppas kunna bryta i samband med föreläsningar, för dem som går emot att barn med diabetes skall få hjälp i skolan har ju en väldigt okunskap om vad det faktiskt handlar om, att 2 minuter kan göra sjukt mycket med blodsockret, när man är ute på rast som barn då kan väldigt mycket hända, det är inte rätt att lägga över ansvaret på barnet när det är litet tycker jag, barn skall få vara barn tycker jag.

När jag skulle börja skolan var det stor problematik med att ge mig rätt stöd, jag blev hänvisad till särskolan SUCK! hur tänkte man?  Efter mycket advokat inblandning så löste det sig för mig. Men det är ju för fan inte rätt att man skall behöva blanda in en advokat för att få en normal skolgång, för svar nej jag hade inte fått en normal skolgång utan assistent, när man är 5,5 år som jag var när jag skulle börja nollan då kan man ju knappt läsa av siffror ( tänker på blodsocker mätaren) och hur sjutton skall en sådan liten veta hur mycket insulin som behövs??? uch blir förbannad bara jag tänker ¨på det och det värsta utav allt är ju att många lägger det ansvaret på läraren, men är det så jäkla bra om barnet går ned  i blodsocker och måste äta, vem skall ta över klassen då? skall den klara sig själv?

haha aa detta var dagens debatt inlägg:)

Vad tycker ni själva är det rätt att lägga det ansvaret på ett barn??


 Låt barn få vara barn för jössenamn!!



Kramar från Linda

Kommentarer
Postat av: Fia

Herregud jag blir fan chockad att läsa om att de ville placera dig i särskola!!! Det är ju helt sjukt!Jag hade ingen assistent,tog aldrig några blodprov i skolan..helt sjukt när man tänker efter..

2009-02-22 @ 22:08:09
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/
Postat av: Fia

Alltså tog inga bs på lågstadiet typ.

2009-02-22 @ 22:09:33
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0