Jag mailade tv4, gör det du med!

Såhär ser mitt mail ut angående önskan om att ha en diabetesgala, vill du också skicka ett email till tv4 och önska samma, här hittar du länken:http://www.tv4.se/1.323757/kontakta_tv4_gruppen

Hejsan!

Mitt namn är Linda Barknertz, jag vill börja med att tacka för ett otroligt trevligt arrangemang igår på scandinavium där idol finalen ägde rum. Jag såg också faddergalan förra veckan på tv också ett oerhört fint arrangemang, och så viktigt!

Det anordnas många fina galor men en gala som saknas är diabetesgalan. Diabetes ökar och ökar i vårat samhälle ingen vet varför och det forskas mycket. Okunskapen är stor i Sverige angående diabetes och dess konsekvenser. Jag själv är 18 år och sitter som ordförande i Kungsbacka Diabetesförening, jag ser det viktiga i att diabetes måste uppmärksammas.

Mitt förslag till er är att anordna en diabetesgala, där man samlar in pengar, har kändisar som uppträder, kanske kändisjakt vem som lyckas få in mest pengar??, visar små reportage om hur en diabetikers vardag ser ut.

 jag förstår att det är ett stort önskemål men jag tycker absolut att vi är värda det. Det finns diabetesbarn,tonnåringar, vuxna och pensionärer som kämpar dagarna i ända med att hålla blodsockret i schack och man möts av motgång på motgång. Det är en tuff och bortglömd sjukdom, kanske nästan lite tabu belagt eftersom allmänhetten fortfarande tror att diabetes typ ett beror på att man ätit för mycket socker?

Jag skulle med glädje hjälpa till med kontakter, engagemang och arrangemang, jag känner många som skulle ställa upp så ni kan få göra reportage om hur en diabetikers vardag ser ut. Absolut inklusive mig själv.

Hjälp till att göra diabetikernas vardag bättre.

Tack för tagen tid!

Med Vänliga Hälsningar
Linda Barknertz


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mycket bra idé och initiativ !!!

2009-12-05 @ 17:38:41
Postat av: Anonym

Hoppas detta kommer som en stor TVgala

2009-12-07 @ 11:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0