Idkort

Idag fick Shiva sitt SOS-id kort.Det var verkligen ett jättegulligt foto på Shiva, där det stod att hon var en alarmerande hund på diabetes och hennes uppgifter på andra sidan står det ett foto på mig och mina kontaktuppgifter samt min kontaktperson som dem skall kontakta ifall det har hänt någonting. Och min kontaktperson är min mamma.Det kommer hon ha på sin röda sos-väst när vi är ute på stan osv. Skall bli görspännande att allt verkligen är igång nu.

Jag fick också en massa klisterlappar som jag skall lämna till olika affärer så dem kan sätta upp en vid ingången ifall service hundar är välkomna i butiken, detta gör att jag bara kan gå in och slipper fråga i fortsättningen, undra om det är mycket folk som säger nej? vore tråkigt och jobbigt isådana fall, hmm..

Imorgon så skall jag och Shiva ha våran tredje träff med våran SOS-instruktör Ninna. Hon bad mig komma på fem belöningar som Shiva älskar som vi skall jobba med mycket.Det är ju absolut leksaker, pinnar och godis (speciellt köttbullar!!). Så får ta och fixa fram sådana belöningar tills imorgon.

Vi skall jobba bort att Shiva kampar lite för mycket vid lek, skällningar när det kommer folk på dörren, kontakten med mig skall bli mycket bättre (och den börjar redan bli).

Vi jobbar efter att Shiva inte skall ta egna iniativ utan at fråga mig först och fråga mig gör hon genom att titta på mig och vänta på dirrektiv. Det är svårt at träna hund men oerhört roligt!


Jag skall också titta på olika larmsätt, hur jag vill att Shiva skall jobba och jag har en väldigt klar bild hur detta skall vara nu. Det kommer ni få uppdateringar om imorgon :-)


 

Kommentarer
Postat av: Martin Cöster

Hej,

Mitt namn är Martin Cöster, jag jobbar för Bayer Diabetes Care på PR-byrån Prat PR.

Eftersom du tidigare fått information om den nya mätaren Bayer Contour-USB undrar jag om du skulle kunna tänka dig att kika in på Bayer Diabetes Cares fanpage på Facebook.

http://tinyurl.com/yh97dh2

Vår tanke är att sidan kan vara ett slags nav för kommunikationen med alla som är intresserade av Bayers mätare och stickor. Kanske har du lust att skriva ett inlägg om att sidan finns så fler kan ansluta sig och ta del av den.



Hör gärna av dig om du undrar något eller behöver mer information.



Med vänliga hälsningar

Martin Cöster

2009-12-17 @ 15:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0