Halkbanan cheeck :)

Jajjamensan klockan 13:00 bar det iväg till halkbanan Stora Holm. Det var mycket övningar och jag var lite skakig och rädd emellan åt, men jag klarade mig och det är ju det absolut bästa. Blev alltså godkänd på halkan. nu har jag teori och uppkörning kvar.

Jag tackar gudarna för att jag åt en stadig middag innan för mellan klockan 14:00-18:00 så fanns det inte en chans att få in min 16:30 middag. Blodsockret höll på att gå ner och gå upp men jag höll det uppe genom clementin,kex-choklad och äggsmörgås. Tacka gudarna för att jag hadde det med mig. Jag trodde ju absolut att man skulle få 25 minuters rast men icke sa nicke. Så jag åt när vi hade teori.

Efter halkbanan gick jag iväg direkt till dietist föreläsningen som ägde rum idag som Kungsbacka diabetesförening arrangerade. Det var väldigt lyckat mycket folk och jätteintressanta diskussioner. Tog upp problemet att folk är så anti coca cola light eftersom det sägs att det kan ge cancer. Då fick vi reda på vad vi skulle svara. Snälla skulle inte du kunna ta fram den forsknings studien, för den finns nänmligen inte. Det påståendet är FALSKT mohahaha....

Tog upp lusse firande på morgonen då man skall äta lussekatt klockan 08:00, hur skall jag bete mig då undrade mamman. Dietist Agneta undrade vad hon åt till frukost och dem kom fram till att dem skulle ta en enhet till extra för lussekatten.

Frågan som också kom upp var att en familj var bjuden på tårt och kak kalas, där tog jag ordet och gav en förklaring som jag starkt tror på. Jag menar att när förälden är stressad innan och på kalaset står och vakar över barnet vad det äter och inte äter. Då blir barnet stressat eftersom man undrar vad det är som är så tokigt med att gå på kalas? varför blir mamma så uppjagad? barnet blir stressad och enligt min teori så fungerar det såhär.

                                    Föräldern är stressad =barnet blir stressat och uppjagat= Högt blodsocker

Allt pga av den där nedrans stressen som inte borde få exictera. Då kom en mamma plötsligt på men ojdå det kanske är därför min dotter alltid har höga blodsocker efter frukost för att vi ALLTID måste stressa till skolan och att morgonen är väldigt stressad hemma, det leder till diskussion,argumentation föräldrar och barn emellan.

Argumentation = högt blodsocker


Jag var nog ett ganska bra bollplank och gav min sida av hur jag såg på saker, jag har ju ändå "been there done that". Ingen annan människa som inte har diabetes kan absolut inte förklara hur det känns eller förstå. Människor som inte har diabetes som säger "jag förstår" kan jag bli galen på, du förstår ingenting. Diabetes måste upplevas.

Jag tror att det är jättebra för föräldrar att få komma på sådana föreläsningar, undra vad man skall hitta på nästa gång...


Helt ok dag om man bortser från blodsockret :-)

Kramar
Lindisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0