Fröken Linda undervisar :-)

Hej hej :-)

Idag är det lördag och jag började dagen med jobb. Upp halv 8, frukost, vakna till och ivääääg. Sen blev det en hel arbetsdag på Bräutigams med att sälja mina underbara små och stora marsipangrisar :-)

Har ju alltid jobbat där själv innan men från och med idag så va vi två, superskönt för då kunde man ju i alla fall slappna av lite mer. Jag berättade för honom att det är lite viktigt för mig att få i mig någon lunch under dagen pga min diabetes, och det var det för honom också. Han åt 8 gånger per dag men var ändå smal!!!. Ja somliga har tur :-) Han kände till ett jättebra ställe som levererade husmanskost. Helt underbart för mig ju. Så han stack iväg och handlade till oss båda det blev panbiff,potatis,lök,sallad och sås. Hur gott som helst. Blodsockret älskar sådan mat :-).Jag har ju alltid gått och handlat med mig baguetter o sånt från cafér men detta är ju hur mycket bättre som helst!!

Det gladde mig att få jobba med någon som inte kunde så mycket om diabetes, för då kunde jag lära!! Jag berättade om insulin och sockerbanken i kroppen, även kallad lever och bukspottkörtel hehe..Han verkade lyssna och ta till sig. Han erkände att han trodde man fick diabetes för man ätit för dålig kost. Tur att han träffade mig och jag kunde bevisa motsattsen :-D

Jag lärde honom också skillnader på typ 1 och typ 2 diabetes, ehh jaa? är det inte ganska löjligt ändå att dem har samma namn.Det är ju inte samma sjukdom någonstans!

För er som undrar, ja vi hann med och jobba också mellan mina undervisningar haha..

Efter jobbet hämtade brorsan och hans flickvän mig vid stationen så åkte vi hem till oss och åt en underbar middag min pappa hade lagat sen blev det julklappsinslagning för hela slanten :-)

Kram på er mina underbara bloggläsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0