9/12-09

Hej hej!

Idag började dagen 08:10 med statskörning i göteborg, shiiit vad jag va nervös. Men med ett stabilt blodsockervärde satte jag mig i bilen tillsammans med en jättegullig tjej som hette Jannica och läraren Petra. Det var ganska svårt att hålla koll på filer,skyltar och allt annat runt omkring men det gick och jag klarade mig igenom det. Den samanlagda tiden var på fyra timmar, man fick både åka med i baksätet och köra. Jag fick börja köra, det kändes i början JÄTTENERVÖST!! Varför skulle just jag behöva börja?? Men det gick kanoners och visst jag gjorde vissa tabbar men dem löste jag en efter en. Läraren var superbra, vi hade riktigt trevligt där i bilen :-)

Efter körningen och vi hadde landat i Kungsbacka igen bar det av till Komvux för att få betyg i min kurs jag har läst där, har ju läst rättskunskap som är en gymnasiekurs på 50 poäng. Känns bra att ha den ur världen.

Tyvärr fick jag veta att jag inte kom in på högskolan som jag hade hoppats på, va typ 570:e reserv på socionomprogrammet, lärarprogrammet såg väll lite bättre ut men absolut inte tillräckligt. Uch blev så besviken men skall verkligen se det som en möjlighet istället. Nu har jag hela våren att lägga på Shiva och mitt stora hundintresse. Skall försöka fördjupa mig ännu mer i branchen, kanske kan man hitta på något skoj där istället under våren.

Har idag haft besök utav min och Shivas Sos-tränare Ninna, Ninna är verkligen helt underbar och jag trivs oerhört bra med henne. Vi hade teori och jag fick en massa böcker och papper att läsa igenom och så gjorde vi kontakt övningar. Alla övningar bestod på att Shiva skulle be mig om hjälp. En övning var till eexempel att jag hade Shiva i koppel och så kastade jag en godis framför henne som hon inte kunde nå. I början så kämpade hon som en idiot för att nå fram till godisen MEN sen så kom hon på det geniala att hon skulle söka min kontakt och därmed skulle jag hjälpa henne att nå fram till godiset.

Jag hade godis i händerna och där skulle hon också söka min kontakt istället för att titta på mina händer. Detta var otroligt spännande och roligt. Vi pratade även diabetes mycket mycket diabetes, hur hon skall larma, skall det vara annorlunda på natten?? Vill jag ha larmknapp?? Alltså en knapp om jag är ensam hemma som går tex till mina föräldrars telefon om jag skulle vara avsvimmad, ja det vill jag nog.  Vi kämpade på i 2.5 timmar.

Nu skall jag och Shiva bänka oss framför tv:n.

Kram på er alla




Ninna, Shiva och jag övar på kontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0