Hej hallå ...

Hej hallå everybody;)

Lägret blev jättelyckat och jag själv har haft en superrolig helg! Den började med att en diabetesfamilj ifrån Kungsbacka hämtade upp mig hemma och så begav vi oss mot lysekil...Jag var låg som en tok i bilen. Mitt blodsocker hade krånglat hela natten så hade INGET druvsocker kvar, det va ju ingen panik för åkte ju ihop med en diabetesfamilj, vi stannade på mcdonalds på vägen upp också så det va ingen kris. Brevid mcdonalds sprang jag in på statoil och handlade två dextrosol.

Väl på lägret så var arrangörerna på plats och även med sina barn så vi ungdomsledare tog med oss "arrangörsbarnen" till stranden och fiskade krabbor, barnen hade väldigt roligt åt mig när dem skulle visa sina krabbor och jag blev livrädd, uch ingen kan väll i alla fall påstå att krabbor är vackra :P 

Sen så började dem andra deltagarna droppa in då satte vi oss och åt middag ihop efter middagen satte vi på oss varma kläder och gick till elden där vi satte oss för att sjunga lägerbåls sånger, jag fick i uppdrag att hålla lite i lägerbålet, jag som inte kan sjunga haha, men fick bra hjälp så det var bara roligt! Efter detta så var det dags för barnen att gå och lägga sig, ingen läggdags för ungdomsledarna dock vi satt och spelade kort och flummade i vårat rum, allmänbildade skulle vi också bli så det blev ett antal sms till 118100 haha, längesedan jag skrattade så mkt som då. Et riktigt gott ledargäng blev vi=).

Lördagen började med tidig frukost, sedan satte vi igång och ordnade tröjor till barnen med deras namn på så vi hade lite koll på vad dem hette=), barnen fick skriva jsälv på tröjan, jättegulligt=) Sedan tog vi ut alla barnen i sina grupper ( vi var två ledare i varje grupp, eller patrull som det kallas på lysestrand) där gjorde vi lite lära känna lekar och övade på varandras namn.

Sedan träffade vi alla föräldrar, lämnade över barnen så fick alla gå och titta på utställare som ställde ut olika diabetessaker, jagg fick tillfälle att berätta för en bayer representant att Shiva klarat första testet till diabetesutbildningen, hon blev glad och skulle hälsa sina kollegor det. För er som inte vet va det Bayer som sponsrade mig med stipendium för Shiva. Under utställningen sålde jag Sötisnallar och livetslöv, det gick jättebra och vi fick sålt jättemånga, vill verkligen fortsätta samla in pengar till diabetesforskning, detta var bara första steget, jag skall försöka arrangera någon större pengáinsamling under mitt "fri år" ifrån skolan. Vill ni hjälpa mig så säg till=)

Efter det blev det lunch och sedan gick vi ut för att göra "Fångarna på fortet" en 5 kamp helt enkelt, både barn och föräldrar var med på det=). Jag fick tillsamans med ungdomsledare Jonna hålla i en station som hette A-Ö, där skulle deltagarna hitta så många saker till oss ifrån alfabetet, va väldigt roligt att se hur fantasifulla folk kan vara=).

Efter det åkte vi ungdomsledare till lysekil och köpte en massa godis haha, det var lite skönt att komma ifrån lite:).

Efter det kom vi lagom till middagen som bestod utav tacos, supergott! Efter maten klädde barnen ut sig så blev det maskerad disco för barnen.

Efter discot så städade vi och sedan begav vi oss till vårat logiment för att starta kortspel, roliga samtal och jaa.. haha en kväll med det gänget kan inte gå fel=).

Söndagen började vi med att hjälpa till och ta fram för frukosten sen så fick barnen pyssla och måla på sina tröjor ( föräldrarna på föreläsning), sedan blev det lite utelek med barnen innan vi begav oss till lågergården för att kolla på trollerishiw, det var superduperhäftigt, han trollade fram två duvor, jag blev as fashinerad!!

Efter trollerishowen blev det lunch, städning och gruppfoto sen tack och hej!

En jättemysig helg har jag haft och vänner har jag också fått som jag verkligen hoppas stannar länge i mitt liv=). Det verkligen kändes i helgen hur jäkla viktigt det är även för mig att se att det finns flera ungdomar som går igenom diabeteshelvetet varje dag. Jag behöver umgås mkt mer med diabetiker i min ålder!!

På söndagen åkte jag ner till Åsa med en gång för att gå på kräftskiva, som tur va hade min älskade syster tänkt på att ta med Shiva så jag fick ha henne med mig på kräftskivan, saknat henne som en took!! Det var en supertrevligkräftskiva...

Idag körskola, poäng på övningsteorin: 56 poäng. 7 poäng kvar till godkänt, skall kämpa nu...

Promenad med Shiva och lek i trägårn har vi också hunnit med=)

Nu skall jag och Shiva se en film sen blir det att sova=)

//Lindisen







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0