Att vara frisksjuk...

Många många gånger har jag fått förfrågan om jag inte kan operera in något i kroppen som gör att jag slipper ta insulin.Jag vet att det forskas om det och jag tror det har beprövats dock är jag tveksam, det skulle ändå betyda att jag fick äta medecin resten utav livet eftersom kroppen skall "tillåta" nytillskottet i kroppen. Det kan inte garanteras att det fungerar och jaa..

Det känns inte säkert än så länge.

Något jag också tänkte ta upp idag är det låga engagemanget i diabetesföreningar. Jag undrar verkligen VARFÖR detta låga arrangemang. Jag själv anser att det är superviktigt att man engagerar sig istället för att bara klaga på att det inte finns, gör något själv då kan jag tycka. När man väl kläckt idén har man alltid NÅGON som står bakom och efter lite jobb så väcker man intresse och fler vill hänga på. Satsa lite mina kära medmänniskor, det kommer att gå bra! Jag erbjuder jättegärna er min hjälp om ni vill starta upp någon diabetes träff där ni bor!


Nu vill Shiva ut och leka så får la hänga med henne ut en stund innan jobbet kallar hehe.. 

Ha det gott!

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0