18/8-09

Hej hej!

Sorry för dålig uppdate men på något vänster så har jag ALLTID något att göra, har ju slutat på äldreboendet nu men på något sätt så flyger mitt liv ändå i 110 km/h.

Igår i alla fall så började jag dagen med att träffa Fannie, vi vandrade runt på Kungsmässan och jag fick införskaffat tre tunikor. Sedan blev det lågtblodsocker alltså lunch time, den spenderade vi på Restaurang Buffé, mycket mycket gott!!Efter det mötte vi upp Ansa så åkte vi alla hem till mig och satt o tjötade i oändligthet, hur mysigt som helst!

Min kväll spenderade jag med MUFF gänget, det var supermysigt. Shiva var med mig hos muff när vi åt på Sibylla så köpte jag en köttbulletallrik till henne ibland måste även lilla Shiva få lite lyx, ehh jaa som hon typ får varje dag men ändå haha...Såg lite gulligt ut när Shiva åt köttbullar på Sibylla...

Efter det bar det av hemåt, den sena kvällen spenderade jag med syrran och sex and the city filmen, ybermysigt!!

Dagen idag började med att Rickard ringde vid halv 9 tiden och sa att han inte fick ha med sig telefonen under deras fältövning som är i en vecka, det var ledsamt och jobbigt att jag inte skall få höra av honom på en vecka och jag kommer inte se honom på nästan treveckor, känns jättejobbigt men jag skall gilla läget och nedrälna tills han kommer hem för gott, då börjar allt det där jag väntat på sååååå länge!

Sen gick jag upp och gjorde iordning lite papper som skulle postas, tog Shiva på en promenad ner till postlådan och sedan satte jag mig meed den astråkiga körkorts teorin. Satt med den tills mamma och pappas gäster hade åkt, för då övningskörde jag ner till Åsa så Shiva kunde få komma ut och springa lite i det fria på bergen som hon älskar!! Sen lämnade vi hundarna och åkte till Elgiganten och köpte min tv, nu har jag min aldeles egena köpta tv på rummet, den är inte installerad än men den är här hemma i alla fall, känns superroligt och det är verkligen mitt egna inköp inte en krona har mamma och pappa betalat, vuxen poäng på det Linda!

Sen träffade jag Mine och Ansa på pizzerian, vi satt och åt pizza, pratade en massa. Mine började ju gymnasiet igen så hon berätta allt om hur den nya skolan såg ut, vilka lärare som var kvar osv...Jag är inte ett dugg avundsjuk :-) Sååå skönt att det är över. Vi åkte till Ica Maxi också och köpte lite grejer sen kom jag hem: och då gick jag och Shiva på en långpromenad i skogen, såååå sköööön avslutning på dagen, nu kollar jag på legally blond)

_________________________

Jag kommer under nästa vecka ha ett tema som heter "Att hjälpa varandra", har du någon erfarenhet inom diabetes som du vill förmedla till andra.

Vill du berätta om:
Din första utlandssemester med diabetesen?
Dundermissen som skedde på krogen?
När du berättade för dina vänner om diabetesen?
Att vara förälder till ett diabetes barn?
Krig mellan rektor och förälder i skolan?

Jaa allt som är diabetesrelaterat som ni vill att andra skall ta lärdom skriv ett email till mig med erat inlägg så kommer det med här upp på bloggen nästa vecka, jag tror att alla infokanaler är bra infokanaler så har ni något så sätt igång och skriv :-)

Maila inlägget till: [email protected]



//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0