Some update my dears:)

Hej hallå allihoppa!

Här i Spanien har solen skinit som attan och vi har idag varit upp i 26 grader som max, görhärligt! Blodsockret har inte velat mig väl idag, har legat ostabilt hela dagen, antingen lågt eller för högt. När jag märkte av det höga värdet var vi på stranden och då verkligen pressade jag ner det, tog mycket insulin men det hjälpte inte, blev lite orolig att jag blivit insulinresistent, fan fan , inte här nere...Men det löste sig i alla fall men eftersom det låg högt så länge så kändes det som en känning när jag  låg på 6.5 då fick jag verkligen kämpa för att inte behöva äta någonting...Men det gick, dock blev det för lågt istället, suck jäkla skit sjukdom den kan aldrig bestämma sig, idag har det verkligen inte kännts som diabetesen har velat samarbeta i alla fall, suck..

Idag var vi först på universitetet i Gandia och lyssnade på en föreläsning som var på spanska alltså väldigt komplicerat och inte så överdrivet roligt, skall jag vara ärlig så skyllde nog lärarn på att jag behövde äta så vi kunde gå därifrån snabbare thihihihi...*lova att inte säga något, thihihi* Men det som var intressant var att se dem andra spanska ungdomarna som var där och lyssnade, hur dem såg ut, hur dem betedde sig mm.. Efter universitetet bar det av till stranden och det var heeeelt underbart måste jag säga. Där blev det strandpromenader och mycket solning, för alla vill ju bli bruna till balen thihi...

Efter stranden bar det av till en radio/tv station så fick vi en rundvisning där och se när dem spelade in ett debattprogram och ett radioprogram, faktiskt jättespännande. Vill ni veta något roligt?? Philip från klassen fick vara med inne i radioprogramet, coolt va!! Han fick fritt säga någonting och då säger han den störtsköna komentaren "jag vill hälsa till mamma" på klockren svenska, hahaha vad vi skrattade :)..

Efter det åkte vi hem och så blev det lite kortspel och middag,mys!

Har fått mail nu för nu är planeringen utav familjeaktiviteten i diabetesföreningen i fullgång, det skall bli en jättemysig dag på Tjolöholmslott låter det som med sommarspels lekar pch grillning, kan det bli bättre?Problemet är alltid att få ihop datumet, nu lutar det åt den 7:e Juni, undra om man fortfarande är bakis då efter studenten som är den 5:e hahahahhahaha...

Sommarens schema känns fullspäckat,hur fasiken skall jag hinna med allt????

//Lindis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0